regen (veel&vaak) - Reisverslag uit Singaraja, Indonesië van Connie Vos - WaarBenJij.nu regen (veel&vaak) - Reisverslag uit Singaraja, Indonesië van Connie Vos - WaarBenJij.nu

regen (veel&vaak)

Door: Connie

Blijf op de hoogte en volg Connie

15 Januari 2009 | Indonesië, Singaraja

Terwijl ik nog 2 uur lang wacht op het downloaden van mijn virusscanner updates klinkt er stevig geruis op het dak van het internetcafe. Ik vrees dat het zadel van mijn bromfiets wel helemaal doorweekt zal zijn op weg naar huis. Het heeft gewaait de laatste dagen en niet zo’n beetje ook. ‘s Nachts is het klam en koud. En als het niet regent, zijn de muggen niet weg te slaan in broeierige tot ziedende hitte.
Maar de dingen lopen. Per 1 januari 2009 hebben we een vaste (!) aanstelling voor onze dovendocent in opleiding. Een positie die bekostigd wordt door de Balinese overheid. Tevens hebben we een Nederlandse zakenman die handelt in trendy Balinese beeldjes etc. als vaste sponsor aangetrokken. Het samenwerkingsverband met de Vrienden van Effatha krijgt ook steeds meer vorm (hoewel nog niets definitief is afgesproken). Mijn streven dat ik aan het eind van mijn project hier kan weggaan zonder dat mijn geesteskindje een premature dood sterft, is eigenlijk al wel behaalt.
En wat betreft het andere geesteskindje….Ik heb eindelijk weer een vlaag waarin ik knopen over wat niet en wat wel en hoe te coderen vol zelfvertrouwen doorhak. Weet ook eindelijk de vinger te leggen op theoretische losse steekjes. Haal verwonderd het breiwerk uitelkaar en zet de steken opnieuw op. In mijn aantekeneningboek staan verschillende kleuren garen…maar ik weet nog niet wat mooi zal vallen en welke kleurschakering ik gebruiken zal. En sommige draden zijn eerlijk gezegd ook nog niet helemaal netjes gesponnen. Het voorwerk kost toch meer tijd dan het breien zelf…Maar mijn doel is een lekker vest dat ik over 10 jaar nog graag draag, ook al is ie uit de mode geraakt.
In vlagen van escapisme bedenk ik me ook nog wel eens dat de Vos 2010 maar een roman moet worden. Zoiets als Darwin’s Hofvijver, of nog erger: Nooit Meer Slapen. Promovenda en dan ook nog veldwerker: daar moet toch iets mee te doen zijn…

  • 15 Januari 2009 - 11:43

    Jacqueline:

    Tja, wat zullen we hier op zeggen? Stitch'n bitch! In ieder geval veel succes met die laatste loodjes, de regen en.. het breien!
    Jacqueline

  • 15 Januari 2009 - 11:46

    Jezus:

    Bromfiets? hahah! Doet me op een of andere manier denken aan die mop van dat paard bij de bushalte ;-)

    In ieder geval leuk om wat van je te lezen.

    Hier gaat alles z'n gangetje...kleine Uffie groeit goed! Net als mijn buik overigens..je zult wel schrikken in Februari.

    Veel plezier nog!
    X van jezus

  • 15 Januari 2009 - 14:37

    Jitske:

    Ik had graag doorgeborduurd op je metafoor, maar helaas.. Al moet ik nu wel denken aan breinaalden en zelfuitgevoerde.. laat maar :)

  • 15 Januari 2009 - 19:48

    Mama:

    Jij aan het breien?
    het wordt echt wat met je he. Geweldig hoe je het beschrijft! Ik zie het zo voor me.....
    Liefs mama

  • 16 Januari 2009 - 21:15

    Han:

    Mocht het uitdraaien op een roman dan wil ik wel vast voorintekenen. Maar de Vos 2011 is waarsch. een beter idee.
    Groet!

  • 17 Januari 2009 - 08:59

    MI:

    Hmmm.. ik moet bekennen dat ik Nooit meer slapen zelf nog niet eens gelezen heb, wat heb ik je nu weer aangesmeerd?

  • 19 Januari 2009 - 14:16

    Sonja:

    Heb al je verhalen over Bali met veel interesse gelezen. Half maart ben ik ook op Bali, zou graag je willen ontmoeten,om over je werk met doven op Bali te vernemen. Kun je mij mailen waar je precies zit? Alvast bedankt en veel succes met je werk.

  • 19 Januari 2009 - 14:17

    Sonja:

    vergat mijn mailadres: kaki-ku@hotmail.com

  • 21 Januari 2009 - 21:47

    Onno:

    Niet bloggen maar breien, zegt een oud Nijmeegs gezegde.
    ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Singaraja

Mijn eerste reis

Onderzoek naar Kata Kolok, een gebarentaal in een klein dorp op Bali, Indonesie.

Recente Reisverslagen:

08 September 2011

Winnaars

01 September 2011

Een naamgebaar

01 September 2011

Trouw

27 Augustus 2011

De toekomst

26 Augustus 2011

Update dovenschooltje
Connie

Onderzoek naar Kata Kolok, een gebarentaal in een klein dorp op Bali, Indonesie.

Actief sinds 24 Juli 2006
Verslag gelezen: 270
Totaal aantal bezoekers 221322

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2006 - 30 September 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: