heet - Reisverslag uit Singaraja, Indonesië van Connie Vos - WaarBenJij.nu heet - Reisverslag uit Singaraja, Indonesië van Connie Vos - WaarBenJij.nu

heet

Door: Connie

Blijf op de hoogte en volg Connie

28 September 2007 | Indonesië, Singaraja

De afgelopen tijd is het superheet, naar Balinese begrippen een hittegolf (rond de 40 graden). Dat betekent dat ik tussen 11 uur 's ochtends en 4 's middags niet veel meer presteer dan met wat dove mensen op koude tegels hangen en zo mijn vloeienheid in de gebarentaal te oefenen. Merk echt dat ik een band begin te krijgen met de mensen hier. Gister had ik onverwacht 5 vrouwen met minstens zoveel kinderen en 2 mannen op bezoek. Uitgelaten boel. Zeker omdat ik via een kennis van mijn tante kleertjes had toegestuurd gekregen. Er ontstond zelfs een beetje onenigheid of de een niet net wat meer kreeg dan de ander. En ze durven eindelijk bepaalde, blijkbaar lang prangende vragen te stellen zoals of ik met rood haar geboren ben (blijkbaar is rood haar verboden op de Katholieke dovenschool in Jimbaran, omdat het laat ziet dat je seks wilt. Hoe komen ze er bij?). Of ik naar mijn vriendje verlang, en of we al zoenen. En of ik echt in Nederland nog nooit een spook heb gezien, want hier hebben ze er velen. En dan wordt het pas echt gezellig met lokale verhalen over een lijkenlikkende engerd met hangtieten. Geweldig! Toch kijk ik uit naar het Nederlandse miezerweer, aardappelpuree met appelmoes en een kulleke jus, en echt bier.

  • 28 September 2007 - 08:48

    Bart:

    Hoi Connie,
    erg fijn dat je zo'n goed contact hebt gekregen met de lokale bevolking. als je weer terug bent in Nederland moeten we maar eens afspreken voor een lekker biertje, als je wil zal ik dan ook wel oerhollands voor je koken. veel succes nog de laatste weekjes! groets

  • 28 September 2007 - 16:04

    MI:

    Ha ha ha, mag ik even hartelijk lachen om die opmerking over roodharigen? Je Nederlandse directe, licht ironische humor heb je nog behouden hoor ik :-)

    Tot vlug!

  • 28 September 2007 - 16:29

    Mama:

    Het blijft toch altijd een eye-opener dat rode haar van je, het blijft toch bijzonder,niet dan!!!
    Liefs mama

  • 29 September 2007 - 17:49

    Anemone:

    Hai Connie,

    dankjewel nog voor je kaart vanuit Yogya!

    Mijn avonturen hier in Engeland zijn lang niet zo exotisch als de jouwe, maar mocht je ze willen volgen, kijk dan op Anemone.waarbenjij.nu

    Maar blijf vooral jouw belevenissen opschrijven! Ik volg ze met veel genoegen!

    Groetjes!

  • 01 Oktober 2007 - 10:29

    Gijske En Mark:

    Ha Connie,

    bedankt voor je kaart, het duurt nu nog maar kort voor je terug bent, dan moet je snel maar eens bij ons langskomen.

    Succes met de laatste dingen enne het is hier al helemaal herfst, dus je kunt dan lekker afkoelen. Groetjes uit Nijmegen.


  • 01 Oktober 2007 - 18:10

    Jezus:

    En vandaag, vandaag is het nog maar 12 dagen! Ben blij als je weer hier bent! Gelukkig heb ik je met je leuke verhalen toch nog een beetje bij me! X-Diana

  • 04 Oktober 2007 - 13:48

    Jezus:

    Nog negen.....

  • 11 Oktober 2007 - 19:32

    Mama:

    Hoi Connie,
    Nog 2 dagen en dan ben je er weer,zal blij zijn!
    liefs mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Singaraja

Mijn eerste reis

Onderzoek naar Kata Kolok, een gebarentaal in een klein dorp op Bali, Indonesie.

Recente Reisverslagen:

08 September 2011

Winnaars

01 September 2011

Een naamgebaar

01 September 2011

Trouw

27 Augustus 2011

De toekomst

26 Augustus 2011

Update dovenschooltje
Connie

Onderzoek naar Kata Kolok, een gebarentaal in een klein dorp op Bali, Indonesie.

Actief sinds 24 Juli 2006
Verslag gelezen: 241
Totaal aantal bezoekers 221387

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2006 - 30 September 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: