couch surfing - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Connie Vos - WaarBenJij.nu couch surfing - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Connie Vos - WaarBenJij.nu

couch surfing

Door: Connie

Blijf op de hoogte en volg Connie

28 Juni 2008 | Frankrijk, Parijs

Ik ben aan het couch surfen. Voor het eerst. De meningen onder mijn vrienden zijn verdeeld. De een vind het praktisch, de ander spannend, een enkeling onverantwoord. Het idee is dat je je inschrijft bij een website en vraagt of er iemand misschien een splaapplekje vrij heeft voor je. Waarom niet? Je mailt wat heen en weer, kijkt of er een mouw aan te passen valt en spreekt wat af. Gister logeerde ik bij Joran in Belleville (de wijk waar Edith Piaf opgroeide en nu vooral Algerijns/Marokkaans aandoet), gister en vanacht bij Marie. Bij beiden een echt bed, een ontbijtje en aanspraak. Fijn om met mensen te kletsen die ook van reizen houden, en de heilzame werking ervan kennen. Hoewel Joran een beetje pips is nog van zijn laatste werkbezoek aan Mumbai gaan we savonds toch nog even swingen in een gooedkope cocktail kroeg waar iedereen op straat staat te roken. Marie had de elpees die ik misschien wel leuk zou vinden klaar liggen: Bach vioolconcert in a-klein door Ostraikh en Perlman, Dvorak celloconcert door Rostropovich, nog een aantal met The Academy-of-St-Martin-in-the-fields...need I say more?

  • 29 Juni 2008 - 13:17

    Mark:

    Nou is Joran niet de meest geruststellende naam...

  • 01 Juli 2008 - 20:22

    Mama:

    Ik snap ook niet wat je in je hoofd haalt om dat zomaar te doen????
    Liefs mama

  • 04 Juli 2008 - 08:41

    Connie:

    Jee Mark, weet je dat ik me nu pas besef waar die naam me aan deed herinneren? Maar ach, what's in a name?

    Hoi mama, het was een tip van Kamin, de wereldreiziger die ik in Marrakech ontmoette. Hij dacht dat het wel iets voor mij zou zijn. Heeft ie goed in geschat!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Parijs

Mijn eerste reis

Onderzoek naar Kata Kolok, een gebarentaal in een klein dorp op Bali, Indonesie.

Recente Reisverslagen:

08 September 2011

Winnaars

01 September 2011

Een naamgebaar

01 September 2011

Trouw

27 Augustus 2011

De toekomst

26 Augustus 2011

Update dovenschooltje
Connie

Onderzoek naar Kata Kolok, een gebarentaal in een klein dorp op Bali, Indonesie.

Actief sinds 24 Juli 2006
Verslag gelezen: 237
Totaal aantal bezoekers 221535

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2006 - 30 September 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: