VK hartje VS - Reisverslag uit Preston, Verenigd Koninkrijk van Connie Vos - WaarBenJij.nu VK hartje VS - Reisverslag uit Preston, Verenigd Koninkrijk van Connie Vos - WaarBenJij.nu

VK hartje VS

Door: Vos

Blijf op de hoogte en volg Connie

13 November 2006 | Verenigd Koninkrijk, Preston

Er heerst hier een heuse car-culture: overal auto’s en ze zijn nog onaardig tegen voetgangers ook. Ik ben al een keer met een zuchtje wind aan de dood ontsnapt. Overal op straat zie je camera’s: gericht op de voetgangers. Op station wordt ieder kwartier omgeroepen dat bagage zonder baasje vernietigd wordt. Openbaar-Vervoergebruikers zijn een soort terroristen ofzo.
Ik loop naar de uni zoals gelukkig ook veel mensen in de ochtend doen (ongeveer een half uurtje). Er zijn meer dan 2 extreem vriendelijke mensen voor nodig om mij op de plek van bestemming te krijgen. Livesey House ruikt muf, alsof er jaren lang binnen gerookt is. De gebarentaalgroep zit in 3 aaneensluitende kamers gepakt. De kamers gaan alleen open met een viercijferige code.
Lunch in de mensa. De meeste mensen nemen een homp vlees in witte-bonen-met-tomatensaus. ’s Ochtends nam ik als enige geen full English breakfast. Mensen eten graag calorierijk voedsel hier. Ik begin te begrijpen waar die innige band met de VS vandaan komt.

• 14 November 2006 - 21:38

Mama:

Hi Connie, doet me goed te lezen dat je het verschil nog ruikt of er gerookt wordt of niet!! Laat je vooral geen kidneys aansmeren die zijn echt niet om te eten.Enne, waarom een gesloten afdeling!!!
    Groetjes mama

• 15 November 2006 - 09:35

Connie:

hi mama! Ik geloof dat ze hier gewoon erg bang zijn dat er ingebroken wordt.
    Groetjes, Connie