Nijmegen-Preston - Reisverslag uit Preston, Verenigd Koninkrijk van Connie Vos - WaarBenJij.nu Nijmegen-Preston - Reisverslag uit Preston, Verenigd Koninkrijk van Connie Vos - WaarBenJij.nu

Nijmegen-Preston

Door: Vos

Blijf op de hoogte en volg Connie

12 November 2006 | Verenigd Koninkrijk, Preston

Ken je dat gevoel nog van vroeger wanneer je de nacht voor een schoolreisje niet kon slapen? Alleen mis ik nu even het enthousiasme.
Het is zondagochtend halfzeven en de wekker is aan het gaan. Vraag me niet waarom dit tijdstip – dat heb ik namelijk zelf op mijn geweten. Ik rol Bart van me af en stoot, nu het nog kan, even lekker met mijn hoofd tegen het plafond. Ik, mijn minimale nachtrust en mijn gepieker gaan stapje voor stapje de hoogslaper af. Gelukkig is er weinig wat een warme douche niet goed kan maken.
Bij het volgende bewuste moment zitten er ineens zes hardcore-jongens in mijn coupé. Ze schreeuwen tegen elkaar met de stem van een zeurende vrouw. Het lijkt wel de imitatie van iets wat eerder die nacht is gebeurd. Er is ook muziek bij met de beat die nog het meest lijkt op die van een initiatierite. Ik overweeg nog even om te gaan zeggen hoe fascinerend hun gedrag is.
Bij de douane vragen ze of ik voor werk of voor mijn plezier naar Preston ga. Op de een of andere manier is dit een heel stoer gevoel en weet ik ineens dat het allemaal ook wel goed komt met die reis. Een beetje turbulentie. Het uitzicht is leuk. De Thaimes (spreek uit: /tems/) lijkt meer op een modderstroom dan op een rivier. Veel ijzer in de grond lijkt het (veel roodbruin). We landen en ik loop linea recta naar de juiste bus. ‘Take a seat, love.’ Onderweg neem ik me voor te leren hoe je roofvogels kunt herkennen aan hun vlucht en mijn toekomstige roodharige krullebollen erover te vertellen. Vanaf Picadilly station met de trein richting Preston (spreek uit: /prjestun). Beatle liedjes in mijn hoofd.
De taxichauffeur ziet eruit als een Indiase moslim-terrorist (met ongekapte baard). Ik ben tevreden over deze politiek correcte keuze (hoewel ik er later nog achter kom dat het geen keuze is.). In het hotel word ik hartelijk ontvangen door een vrouw. Het duurt geen zin of we zijn er achter dat we allebei Nederlanders zijn. (Voor de gelegenheid dan, want eigenlijk is het een Limburgse.) Haar kleinkind van acht is helemaal tweetalig, maar durft met mij geen Nederlands te spreken. Dat doet ie waarschijnlijk ook alleen maar met zijn moeder en oma.
Het hotel blijkt tegen over een vrij leuk stadspark te liggen waar veel gevoetbald wordt (zelfs op het basketbalveld). ‘Let’s go home, young.’ ‘You hide, you hide!’ Een punk-vader en zijn dochter die in de twee-woordfase is spelen verstoppertje. Ik kom terug met enorm charmante blosjes op de wangen (al zeg ik het zelf).

  • 13 November 2006 - 20:22

    Bart:

    een steek onder de gordel bij je limburgse vriendje, jij durft!hopelijk wordt je werkreis toch ook een beetje een plezierreis! (en niet in de zin van werk=leuk)kijk uit voor de auto's, dan zie ik je vrijdag weer. geniet ervan! kus

  • 14 November 2006 - 09:42

    MI:

    Lijkt me leuk om op roodharige krullenbollen te mogen passen... Succes daar!

  • 14 November 2006 - 21:32

    Mama:

    Connie, wat ben jij geestig in het schrijven!!!Die roodharige krullebol(jij dus!!!) was een complete verrassing???? en dat ben je nog steeds??!! groetjes je moeder

  • 15 November 2006 - 17:30

    Joanne:

    Hey Connie,
    Goed te lezen dat het goed met je gaat en dat je het naar je zin hebt. Geniet ervan!
    Liefs Joanne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Preston

Mijn eerste reis

Onderzoek naar Kata Kolok, een gebarentaal in een klein dorp op Bali, Indonesie.

Recente Reisverslagen:

08 September 2011

Winnaars

01 September 2011

Een naamgebaar

01 September 2011

Trouw

27 Augustus 2011

De toekomst

26 Augustus 2011

Update dovenschooltje
Connie

Onderzoek naar Kata Kolok, een gebarentaal in een klein dorp op Bali, Indonesie.

Actief sinds 24 Juli 2006
Verslag gelezen: 204
Totaal aantal bezoekers 221462

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2006 - 30 September 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: