rijles - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Connie Vos - WaarBenJij.nu rijles - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Connie Vos - WaarBenJij.nu

rijles

Door: vos

Blijf op de hoogte en volg Connie

25 December 2006 | Indonesië, Batavia

Het is tijd voor mijn eerste rijles, kondigt Ketut aan. Ik probeer me nog te verweren door te zeggen dat ik mijn documenten thuis heb laten liggen, maar Ketut zet schrap. Een halve minuut later zit ik in een pick-up met mijn rechterhand op de claxon en de linker op de stick en scheur ik vanuit Singaraja naar huis. Dit alles gaat gepaard met een paar keer iiij! En vertwijfeling of ik nu terug had moeten schakelen of dat de weg zo slecht is. Waarschijnlijk wat van allebei stel ik mezelf gerust. Oeh, een bocht maar rechts, maar wel de linker (!) baan. Kijk uit voor ‘motorbike’ van rechts...en een van links met kindje. Tegen de tijd dat we weer bij het dorpje zijn heb ik alles onder controle en keer ik op de weg bij Ketut’s grote huis. De doven hebben zich bij zijn huis verzameld en voordat ik het weet zitten er 10 doven (waaronder twee peuters) achterin. Ketut neemt het nu toch maar even over.

• 25 December 2006 - 05:46

Mama:

en dat voor iemand die liever achterop zat
    groetjes mama