gezellig - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Connie Vos - WaarBenJij.nu gezellig - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Connie Vos - WaarBenJij.nu

gezellig

Door: vos

Blijf op de hoogte en volg Connie

22 December 2006 | Indonesië, Batavia

Tot mijn verbazing heb ik ondanks grote vermoeidheid (tenminste dat zou moeten, toch?) niet echt slaap en haal ik na niet al te lange tijd mijn laptop te voorschijn. Tot half drie ‘s nachts zat ik dus een beetje te typen op mijn hemelbed.
Tegen de ochtend word ik wakker van mens en siap. Om half acht ontbijt ik met Balinese cakejes (in palmblad gestoomde rijst met een verrassing er in van ofwel fruit, danwel palmsuiker), een ei (in Nederland mag een ei per dag ook weer las ik in het NRC van de heenweg), en kopi toebroek (die in mijn herinnering slechter smaakte). Ik kieper een paar scheppen water over me heen en was mijn haar zorgvuldig, want het is met koud water niet echt iets wat ik iedere dag wil doen. Zonnebrandcreme, deet…ik besteed hier meer tijd aan mijn toilet dan thuis. Ik ga snel aan de slag met een planning maken voor de komende paar dagen. Ondertussen probeer ik te wennen aan de hitte, ik zweet in ieder geval genoeg. De lunch wordt geserveerd om 11:00 uur. Gekruide drumsticks en een schaal supergroene en ook oranje, knapperige groente (en een rupsje) die in een soep met miniscule peperringetjes verstopt zijn. Ik en een paar scheppen witte rijst kunnen die krengetjes wel aan. Snif, snotter! Na eet ik een stuk watermeloen. Zometeen gaan Ketut en ik naar de crematie van zijn oudtante, aangezien het begraven van de doden een prestigieuse, maatschappelijke taak van de doven is in dit dorp. Maar eerst nog heel even een middagdutje.
Boem! Dat was dus mijn jetlag die het matras raakte; ik word 3,5 uur later in een onmogelijke houding wakker. De rest heeft mij maar lekker laten liggen en ze zijn nog weg. Ik krijg wel bijna meteen kopi met een paar banaantjes geserveerd door Ketut’s oudere zus. Als je de koffie met suiker drinkt (zoals echt iedereen hier) is ie eigenlijk best lekker. Het regent inmiddels pijpestelen van afwisselende toonsoort. Hagedisjes kruipen over mijn muur en ik zit lekker binnen, het heeft wel iets, eh, gezelligs.

  • 22 December 2006 - 09:00

    Jorinde En Thirsa:

    Dag Connie,

    Leuk joh om weer van je avonturen mee te genieten. Je beschrijft het ook allemaal zo beeldend; het leest weg als een boek! Geweldig wat je allemaal meemaakt. Hier gaat alles zijn normale december gangetje (DRUKDRUKDRUK), Thirsa geniet volop van alle lichtjes die mensen overal opgehangen hebben(soms echt niet te geloven; lijkt Las Vegas wel ;-)). We wensen je alle goeds toe voor de Kerst en voor 2007.

    Liefs, Jorinde en Thirsa

  • 22 December 2006 - 12:19

    Mama:

    hoi connie,je schrijft ook weer,eh,gezellig.bye the way, wie staat er op die foto?
    groetjes mama

  • 24 December 2006 - 11:00

    Bart:

    dag lieve Connie,
    toch maar aan de indonesische koffie? het is rustig hier zonder jou, maar ik ga dalijk naar mn ouders, dus dan wordt ik wel weer onderhouden. maar ik blijf natuurlijk uitkijken naar je verhalen!
    liefs Bart

  • 24 December 2006 - 16:56

    Mama:

    hoi connie,
    Ik wil je even een fijne gezellige kerstavond toewensen.
    mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Batavia

Mijn eerste reis

Onderzoek naar Kata Kolok, een gebarentaal in een klein dorp op Bali, Indonesie.

Recente Reisverslagen:

08 September 2011

Winnaars

01 September 2011

Een naamgebaar

01 September 2011

Trouw

27 Augustus 2011

De toekomst

26 Augustus 2011

Update dovenschooltje
Connie

Onderzoek naar Kata Kolok, een gebarentaal in een klein dorp op Bali, Indonesie.

Actief sinds 24 Juli 2006
Verslag gelezen: 193
Totaal aantal bezoekers 221486

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2006 - 30 September 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: