beestjes - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Connie Vos - WaarBenJij.nu beestjes - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Connie Vos - WaarBenJij.nu

beestjes

Door: vos

Blijf op de hoogte en volg Connie

25 December 2006 | Indonesië, Batavia

Afgezien van afentoe een flinke bui van 2-3 uur is er een ding wezenlijk anders in het regenseizoen: de beestjes. Mijn waslijn wordt bezet door mieren die dit als hun voornaamste pijplijn zien. Rond zevenen stroomt mijn kamer vol met dedalu, eendagsvliegen die hun viervleugels al snel op de koude tegelvloer verliezen. Kinderen spelen liefkozend met een dikke kever met plakpootjes. En niet te vergeten Norbert, een dikke spin die zich in mijn toilet verschanst heeft. Ik ben reuzeblij met mijn klamboe.
’s Avonds komen Ketut en zijn zoon aanzetten met een fles Bintang met ijsklontjes en kruidnagelsigaretten. Haha, het concept dat Ketut heeft van kerst omvat voornamelijk port drinken en verliezen met schaken (niet van mij, van Herbert). Ik neem mezelf voor om voortaan thuis te zijn met de kerst.

• 25 December 2006 - 05:48

Mama:

Connie,ik wil je toch een vrolijk kerstfeest toewensen.Maar fijn dat te lezen. groetjes mama

• 25 December 2006 - 11:00

Papa:

Connie,
    Volgend jaar ben je uitteraard van harte welkom om bv lekker op tweede kerstdag de schade in te halen. PS pasop voor overstekende kerstmannetjes.