birds - Reisverslag uit Chicago, Verenigde Staten van Connie Vos - WaarBenJij.nu birds - Reisverslag uit Chicago, Verenigde Staten van Connie Vos - WaarBenJij.nu

birds

Door: vos

Blijf op de hoogte en volg Connie

20 Juni 2007 | Verenigde Staten, Chicago

Ik ben te vroeg om in te checken dus wandel wat doelloos rond Evanston is een zonnige suburb dat te Noorden van Chicago aan Lake Michigan grenst. Mensen barbecuen er in parkjes, en de campus is idyllisch groot. Op de studentenflats staan steeds 3 Griekse letters. Glanzendblauwe zwaluwtjes scheren over een rustige baai van Lake Michigan en maken nestjes van modder aan de onderkant van betonblokken die een van de universiteitsgebouwen vormt. Kleurige spreeuwtjes. En prachtige pikzwarte vogeltjes met feloranje vlekken op hun vleugels. Eén zit op een lantaarnpaal en maakt een geluid als een mobiele telefoon. Rechts komt een bruin vogeltje naaast mij op een tak zitten, het vrouwtje concludeer ik. Ieeeks! Hij zit in mijn haar. Dat pakken ze toch wel heel tactisch aan. Ze hebben vast een nest, want tijdens mijn wandeling stuit ik tot 2 keer toe op een zichtbaar nest met jonge vogels. De lucht en het meer zijn blauw en er is een lekker fris briesje bij een temperatuur van 30 graden. Ik ben aan het verbranden.

• 20 Juni 2007 - 13:52

Thomas:

hmmmm klinkt goed. Ruilen? Ik heb toch geen haar voor die vogels ;)

• 20 Juni 2007 - 21:33

Mama:

Hoi Connie,
    De liefde voor de natuur blijf je toch behouden! Fijn dat je dat blijft zien.!!
    liefs mama