:-) - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Connie Vos - WaarBenJij.nu :-) - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Connie Vos - WaarBenJij.nu

:-)

Door: Connie

Blijf op de hoogte en volg Connie

12 November 2008 | Nederland, Nijmegen

Ik heb een vriend die psych verbs gebruikt bij non-human subjects.
En eentje die het leuk vindt om bound morphemes toe te passen alsof ze free zijn.
Meerdere die min of meer consequent the maximes van Grice negeren.
Nog een die afentoe Nederlandse glossen voor gebaren in gesprekken plakt.
Een die namens mij Optimality Theory verdedigt in de kroeg.
Eentje die mij de codes geeft voor zijn wenkbrauwpositie, in plaats een verbaasde blik.
En eentje die mij onlangs zijn favouriete phoneem cadeau deed op facebook: a voiced bilabial trill. Juist: brrr!

  • 12 November 2008 - 18:35

    Papa:

    Connie,
    Je gaat me natuurlijk een keer uitleggen wat dit betekend want anders haak ik misschien af!

    Hint !

  • 12 November 2008 - 19:07

    Connie:

    Ehm...taalkundige nerd humor, moeilijk uit te leggen. Sorry!

  • 12 November 2008 - 19:26

    Leen:

    Ha Connie,
    Gebruik je die termen ook op Bali? Dan mag ik nu alvast wel een cursus fonologie of is het foniometrie? gaan volgen.

  • 12 November 2008 - 19:55

    Papa:

    Gelukkig, ik dacht dat weer iets was VERGETEN!

  • 13 November 2008 - 10:19

    Jitske:

    *kuch-nerd-kuch*

  • 29 November 2008 - 20:04

    Franzini, E.P.:

    Is dit nu de toekomst van de huidige (gebaren)taalwetenschapstudent?
    Taalkundige nerd humor, xkcd en de wereld rondreizen?

    Leuk praatje afgelopen vrijdag (28-11), interessante discussie.

    Gebarentaalwetenschapstudent die min of meer consequent sociale conventies negeert. (De combinatie taalkunde,xkcd,nerdhumor en Brazilië deed het hem hoor, ben alweer weg)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Nijmegen

Mijn eerste reis

Onderzoek naar Kata Kolok, een gebarentaal in een klein dorp op Bali, Indonesie.

Recente Reisverslagen:

08 September 2011

Winnaars

01 September 2011

Een naamgebaar

01 September 2011

Trouw

27 Augustus 2011

De toekomst

26 Augustus 2011

Update dovenschooltje
Connie

Onderzoek naar Kata Kolok, een gebarentaal in een klein dorp op Bali, Indonesie.

Actief sinds 24 Juli 2006
Verslag gelezen: 338
Totaal aantal bezoekers 221329

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2006 - 30 September 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: