Nijmegen-Amsterdam-Kuala Lumpur - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Connie Vos - WaarBenJij.nu Nijmegen-Amsterdam-Kuala Lumpur - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Connie Vos - WaarBenJij.nu

Nijmegen-Amsterdam-Kuala Lumpur

Door: Vos

Blijf op de hoogte en volg Connie

01 Augustus 2006 | Nederland, Amsterdam

Alles gepakt, kleren droog, koelkast schoon (ja zelfs die jampot eruit gebikt waar inmiddels alles omheen gebouwd was). Nog even een bestand ophalen van de uni. Bij Appie nog even wat lekkers halen. Langzaam maar zeker komt het oude vertrouwde alles-komt-altijd-goedgevoel terug. Laatste check. Paspoort, vliegticket, inentingenboekje ;-)…USB-stick? Nog even terug naar de AH en dan op reis. Ik zweef nu al.
Op Schiphol eerst inchecken. Herbert kijkt toe terwijl ik steeds weer nog een slalom moet maken. Rugzak laten sealen en die ook afgeven. Ik ben een ITB informeert de KLM-medewerkster me. Een Indien Ter Beschikking. Niet te verwarren me als je zelf ter beschikking wordt gesteld. Dan door paspoortcontrole. Het is ongeveer 25 minuten naar de gate. Ik voel niet de rust om te eten nu. Ik moet afwachten of ik een stoelnummer krijg. Dan klinkt het verlossende woord: Vos. Het rijmt op Mos en vandaar dat ze mij verward hebben met die persoon verklaart de KLM-medewerker. Maar toch fijn dat ik even op de wachtlijst heb willen staan. Een kwartier voor het aan boord gaan begint het me dan toch te dagen: ik ga vliegen!

Ik zit in het midden. Aan het raam zit een man uit Edinborough (hoe spel je dat?) die vaker vliegt en rechts een meisje dat haar ouders gaat bezoeken die zojuist gemigreerd zijn naar Maleisië. Ze zegt dat ze al twee jaar studeert, maar ik besef me nu dat ik niet eens gevraagd heb wat dan. Ze heeft een cosmopolitan met liefdeskarmahoroscopen en een item dat je vader de belangrijkste man in je leven is maar er klopt helemaal niets van vind ik. De man deelt zijn yoghurtjes met mij en zijn kennis over vliegtuigen. De stewardess heeft een moe gezicht dat altijd lacht en straalt en je vol aankijkt. Verder spreekt niemand elkaar aan. Je wordt echt continue volgepropt met dingetjes en drankjes. Het enige wat ik echt kan waarderen zijn de warme natte doekjes die je krijgt aangereikt met iets wat op Japanse eetstokjes moet lijken. Mijn klieren zijn gezwollen van de inenting, ik heb hoofdpijn, ik ben misselijk, en ik heb een houten kont. Zou je daar ook zo’n hartverscheurend lied op kunnen verzinnen?

  • 03 Augustus 2006 - 09:33

    Mama:

    Ik zei het toch al, zo gauw je gaat vliegen wordt je de hele tijd ge-entertaint. Maar het blijft wel een feit dat vliegen een mooie ervaring is toch!Groetjes mama

  • 04 Augustus 2006 - 11:42

    Charles:

    Net terug van vakantie. teruggeroepen omdat het met vader Fia niet goed gaat.
    Zit inmiddels in het verpleegtehuis. Zal wel eenrichtingverkeer zijn net zoals met pa Vos.
    Hebben je Blog gelezen. Er straalt humor uit maar bovenal de spanning van het reizen en de prokkel om onderweg te zijn en mooe dingen te doen.
    Pas op het is net een DRUG...
    Ga nu verder met de andere log-artikelen van je.
    Veel plezier...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Mijn eerste reis

Onderzoek naar Kata Kolok, een gebarentaal in een klein dorp op Bali, Indonesie.

Recente Reisverslagen:

08 September 2011

Winnaars

01 September 2011

Een naamgebaar

01 September 2011

Trouw

27 Augustus 2011

De toekomst

26 Augustus 2011

Update dovenschooltje
Connie

Onderzoek naar Kata Kolok, een gebarentaal in een klein dorp op Bali, Indonesie.

Actief sinds 24 Juli 2006
Verslag gelezen: 206
Totaal aantal bezoekers 221507

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2006 - 30 September 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: