clubbing - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Connie Vos - WaarBenJij.nu clubbing - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Connie Vos - WaarBenJij.nu

clubbing

Door: Connie

Blijf op de hoogte en volg Connie

23 Juli 2007 | Indonesië, Batavia

Vrijdagmiddag krijg ik eindelijk mijn Kitas, een verblijfsvergunning die ik met verlenging de komen 2 jaar zal kunnen gebruiken. Het maakt me officieel inwoner van Indonesie wat betekent dat ik als ik eruit wil 1 miljoen Rupiah moet neertellen. Klinkt nog een beetje communistisch.
‘s Avonds ben ik uitgenodigd bij een verjaardagsfeestje van een vriend van een collega en zijn Nederlandse hubby. Het gezelschap bestaat uit een aantal stelletjes van jongensachtige homostelletjes, een paar Indonesische meiden en een Oostendenaar die door zijn Indonesische vrouw en dochter is meegesleept. Barbecuen, karakoke, en dan clubben. Er is een razzia, gelukkig heb ik mijn nieuwverworven papiertje bij me. De rest wordt afgezet voor 50,000 rupiah pp. “De Stadium” is een gigaclub van vier verdiepingen. De gouverneur is eigenaar van dit pand, dus we hoeven niet bang te zijn voor een politieinval. Bij binnenkomst stoppen we alles in kluisjes want hier schijnen zelfs mobiele telefoons uit strakke spijkerbroeken te verdwijnen. Ik krijg een blacklight stempel op mij hand en ik ga naar binnen met een beetje kriebel in mijn buikt. Het eerste dat ik zie zijn de madams met hun meisjes. Zelfs ons gezelschap bestaande uit homo’s en vrouwen wordt nog geprobeerd een grietje in mini-mini rokje met staartjes aan te smeren. Vervolgens passeren we mannen in pakken. Hier kom ook ik niet langs zonder een paar ‘toevallige’ schouderstoten. Vast zakkenrollers, denk ik. Het is donker, maar ik wordt verzekerd dat dat binnen no-time went. We nemen water en iedereen neemt een kauwgommetje. Haha, en nu moet je dus begrijpen dat het nog een uur heeft geduurt voordat ik techno, water, kauwgom, schouderstoten, dikke knuffels en het feit dat ik echt maar niet kon wennen aan het (gebrek aan) licht bij elkaar heb opgeteld. Bijna iedereen in mijn omgeving staat strak van de XTC! Hun pupillen zijn zo verwijd dat dit donkere hol vol prikkende rooklucht waarschijnlijk redelijk aangenaam aanvoelt. Ik dans nog wat op het podium, maar wetende dat deze tent tot maandagochtend niet sluit gaat het hedonisme me werkelijk tegenstaan. Mensen doen veel nutteloze dingen, maar de lol van dit begrijp ik echt niet. Het idee dat er een verdieping onder mij ook nog kamers zijn waar vrouwen (en ook mannen wordt mij nog verzekerd) zichzelf prostitueren vind ik echt onuitstaanbaar pijnlijk. Ik geef ze allemaal nog een dikke knuffel en neem een taxi naar huis.

  • 23 Juli 2007 - 09:08

    Bart:

    Dag Connie,
    nu ook officieel indonesische! wauw, dat moet wel even vreemd aanvoelen denk ik. wat het weekendje feesten betreft, ik wist niet dat dat ook veel voorkwam in verre exotische oorden, en dat drugs daar zo makkelijk te verkrijgen waren (XTC is immers vooral een Nederlands exportproduct). maar blijkbaar beantwoorden dergelijke feesten toch aan de primitieve instincten van de mens om op te gaan in een of andere mystieke ervaring. maar goed dat je jezelf blijft en je er niet mee hebt ingelaten. veel succes verder en geniet van de exotische maar prettigere ervaringen. groets!

  • 23 Juli 2007 - 18:27

    Mama:

    Hoi Connie,
    Ik schrik hiervan!! Zorg dat je nergens bij betrokken raakt!!En dan te bedenken dat het dorpje waar je zit "veilig'is.Ja,Ja de rottigheid is overal.Ben niet te goed van vertrouwen.
    Ben altijd op je hoede!!
    Liefs mama

  • 24 Juli 2007 - 08:40

    Gijske:

    Gefeliciteerd met je nieuwe status, moet je nog iets van een inburgeringscursus doen?

    Zulk soort feestjes heb je dus ook overal... Inderdaad jammer en pijnlijk dat er zo met mensen om wordt gegaan.




  • 29 Juli 2007 - 21:36

    Han:

    Hoi Connie,
    zo, ik ben weer helemaal bijgelezen. Goed te zien dat het goed met je gaat, met of zonder xtc.

    Ik hou trouwens wel van nutteloze dingen, afgelopen week was er grotendeels mee gevuld en de komende week zal niet veel anders zijn.
    Veel plezier, groet!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Batavia

Mijn eerste reis

Onderzoek naar Kata Kolok, een gebarentaal in een klein dorp op Bali, Indonesie.

Recente Reisverslagen:

08 September 2011

Winnaars

01 September 2011

Een naamgebaar

01 September 2011

Trouw

27 Augustus 2011

De toekomst

26 Augustus 2011

Update dovenschooltje
Connie

Onderzoek naar Kata Kolok, een gebarentaal in een klein dorp op Bali, Indonesie.

Actief sinds 24 Juli 2006
Verslag gelezen: 216
Totaal aantal bezoekers 221497

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2006 - 30 September 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: