pura budis Banjar - Reisverslag uit Singaraja, Indonesië van Connie Vos - WaarBenJij.nu pura budis Banjar - Reisverslag uit Singaraja, Indonesië van Connie Vos - WaarBenJij.nu

pura budis Banjar

Door: Connie

Blijf op de hoogte en volg Connie

16 Februari 2008 | Indonesië, Singaraja

Op die ene middag dat het deze week dat het niet regende, ben ik lekker alleen op pad geweest. Even er helemaal tussenuit! Ben eerst naar Singaraja gereden waar ik superdeluxe naar een beauty salon geweest ben waar je voor enkele euros een zogenaamde krim bat ‘cream bath’ kunt bestellen. Daarbij wordt in een uurtje een halve pot crème in je haar en hoofdhuid gemasseerd. Vervolgens de weg langs de kust (schuimkoppen!) naar het Westen gevolgd en voorbij Lovina naar het Zuiden afgeslagen naar Banjar. Ik volg een gebroken weggetje omhoog. Daar staat het enige Boeddhistische klooster van Bali. Het complex bestaat uit steeds kleine gebouwtjes en een prachtig grote tuin vol volwassen cactusbomen en her en der een meditatiehoekje met een Boeddhabeeld. Het mooiste meditatiehoekje is een open huisje met een klamboe die zachtjes in de wind deint, bij uitzicht over sawa en zee. Het enige geluid komt van een enkel klongelend windorgel en er staat ondanks de hoogte een milde zeebriesje. Achterin de tuin staat een klein stuk Borobudur nagebouwt omringt door een grachtje met tropisch gekleurde vissen. Op verschillende plekken staan houten conversatiehutjes waar soms mensen liggen te relaxen.
Weer bergafwaarts besluit ik een bordje dat het over warmwaterbronnen heeft te volgens. De weg stijgt en wordt steeds smaller, en uiteindelijk zie ik helemaal geen teken van bewoning meer. Wel ben ik op een soort vulkanisch plateauweggetje beland dat het hoogste punt in de omgeving blijkt. Echt heerlijk touren hier, maar geen spoor van die Air Panas. Het is al weer eind van de middag dus ik moet helaas terug, maar ik beloof mezelf dat ik de volgende keer mijn zwempak meeneem en die warmwaterbronnen echt ga vinden.

• 20 Februari 2008 - 20:31

Mama:

klinkt erg goed ! beauty salon ! warmwaterbronnen! waarom zit ik hier en jij daar? liefs mama

• 23 Februari 2008 - 07:59

Connie:

Nou, je bent van harte welkom hoor. Ik zou trouwens ook wel graag naar 'The Best of the West' willen.