Belgische Blog Bokalen - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Connie Vos - WaarBenJij.nu Belgische Blog Bokalen - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Connie Vos - WaarBenJij.nu

Belgische Blog Bokalen

Door: Connie

Blijf op de hoogte en volg Connie

13 Augustus 2008 | Indonesië, Batavia

http://sargasso.nl/archief/2008/08/05/belgische-blog-bokalen/

Tien punten zei ons mam altijd. Nog tot mijn veertiende voelde ik me altijd erg vereerd daarmee. Totdat ik op een dag dacht te begrijpen dat het geen verdere implicaties had en dat die punten ook niet opbouwden tot iets groters. Ze zegt het nu weer regelmatig. Mijn kinderlijke inzicht is gelukkig ook weer terug. En als alle rationaliteit overboord is geeft het nu weer hetzelfde gave gevoel. Volgens mij doet ze het daar ook om.

Bovenstaande is net zoiets, maar dan van iemand die ik niet ken. Of nou ja, in ieder geval iemanden die ik niet ken. Of misschien wel juist van iemanden die ik niet ken tot de zoveelste. En ik krijg eigenlijk niets in natura. Sterker nog, het is feite een awardvirus. De overlevering verhaalt namelijk dat een willekeurige Belg begonnen is met zeven andere websites aan te prijzen die op hun beurt ook weer andere blogs een pluimpje mogen geven. En zelfs dat is een beetje dubieus…want waar komt dit meem vandaan?

Ik kreeg het blogbokaalbalkje van Sargasso. Hij van ene Deinze. Die van andere Frank. Dan is er een tweezijdige oorsprong bij zowel Cursief Huigje (?!) en Travels with my son die hem van Louise kreeg. Louise kreeg hem van Veerle. En Veerle kreeg deze prijs van drie personen waaronder BB die hem van CMI ontving. CMI kreeg hem van Martin en Lunatic mom ‘de dagelijkse beslommeringen van een moeder van drie’. Mmm…we zijn weer terug bij een bekend thema: moederschap. Lunatic mom kreeg hem van een supermannenmamma. De redenen waarom mensen elkaar nomineren worden mij tevens steeds duidelijker… Bijvoorbeeld ‘omdat hij me af en toe met zijn posts een flinke schop onder mijn geweten geeft’ of omdat ‘ze haar hart durft uit te storten, omdat ze het moeilijk heeft, maar toch altijd tijd maakt om anderen een hart onder de riem te steken’. Of ‘omdat ik dat een vree sterke madam vind!’.

Ik denk dat ik een beetje doorkrijg waar deze bokaal eigenlijk om draait en voel me iets meer in staat om nu ook zelf een pluimpje door te geven aan andere mensen die ik ook het gevoel wil geven dat ze goed bezig zijn en vooral zo door moeten gaan. Mensen voor wie ik een bepaald soort warme gevoelens koester wellicht. En die ik respecteer. Mijn lievelingsmensen zo gezegd. En bij deze komt ie dan. Ik wil graag Tien Punten geven aan…(trommelgeroffelderoffelderof)….

1. mijn moeder
2. mijn zus
3. mijn vader
4. mijn buurman
5. Emmie
6. Herbie
7. Abel
8. Annelies

Hadden jullie maar een blog moeten hebben! Jullie mogen verder helemaal zelf weten wat jullie er mee doen. Je kan ze in je zak steken…of misschien de mensen waarvan jij vindt dat ze Tien Punten verdienen met dit meem besmetten?

  • 13 Augustus 2008 - 11:18

    Papa:

    Ja hoor, mijn dag is weer goed!

  • 16 Augustus 2008 - 09:09

    MI:

    Hee, wat leuk! Word ik toch nog genomineerd, ondanks dat mijn blog alweer geruime tijd ter ziele is.

    Dat noem ik nou nog eens een opsteker: een virutele bokaal krijgen door slechts te wezen, of door het er-zijn (hmmm...te veel oppervlakkig Heidegger gelezen vrees ik).

    Wat fijn toch dat dat kan!

  • 16 Augustus 2008 - 09:11

    MI:

    hmmm... virutele klinkt eerder als een soort virus. Uiteraard bedoelde ik virtuele.

  • 18 Augustus 2008 - 09:50

    Mark:

    verdiend!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Batavia

Mijn eerste reis

Onderzoek naar Kata Kolok, een gebarentaal in een klein dorp op Bali, Indonesie.

Recente Reisverslagen:

08 September 2011

Winnaars

01 September 2011

Een naamgebaar

01 September 2011

Trouw

27 Augustus 2011

De toekomst

26 Augustus 2011

Update dovenschooltje
Connie

Onderzoek naar Kata Kolok, een gebarentaal in een klein dorp op Bali, Indonesie.

Actief sinds 24 Juli 2006
Verslag gelezen: 228
Totaal aantal bezoekers 221531

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2006 - 30 September 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: