schattig - Reisverslag uit Singaraja, Indonesië van Connie Vos - WaarBenJij.nu schattig - Reisverslag uit Singaraja, Indonesië van Connie Vos - WaarBenJij.nu

schattig

Door: Connie

Blijf op de hoogte en volg Connie

12 Januari 2009 | Indonesië, Singaraja

Ik heb vier tegeltjes gebracht met daarop steeds een afbeelding van een seizoen. Mijn gastvrouw geeft ze een mooi plekje bij de poort waar geofferd kan worden. Seizoenen zijn magisch voor moessonmensen.
In de nieuwe brochure van het Instituut staat een foto van mij en mijn dove kindjes. Ter illustratie van het feit dat we niet alleen droge experimenten doen, maar ook degelijk veldwerk. De EEG-caps trekken echter meer bekijks. Een van de dove mannen vraagt of ik voor hem ook niet zo’n toffe hoed mee kan brengen.
‘s Avonds is er een toneelstuk door derdejaarstudenten Engels. Een golf van gegiechel verspreid zich door de zaal in reactie op een met hand afgeschermde nepkus…en een echte blos op de wangen van mijn 19-jarige Balinese broertje.

  • 12 Januari 2009 - 08:10

    Stefan:

    Hé Connie,

    De eerste verhalen weer uit bali: Leuk! Ik weet dat een argumentio ex silentio niet geldig is, maar ik maak uit het gegeven dat je niks over je reis zegt toch maar op dat die zonder problemen verlopen is? Gelukkig.

    Afgelopen zaterdag stond er een stuk in de krant over de problemen die het toerisme op Bali veroorzaakt. Vind je het leuk als ik dat voor je bewaar, of denk je dat de journalist je er niets over zal kunnen vertellen dat je niet al weet?

    En ja, blozende 19-jarigen zijn natuurlijk erg schattig. Blozende 25-jarigen trouwens ook... :P
    St.

  • 12 Januari 2009 - 08:32

    Stefan:

    ... en waar ik 'argumentatio' zei, moet dat 'argumentum' zijn.

    Stop.

    Pfff, mijn talenkennis holt achteruit.

  • 13 Januari 2009 - 16:26

    Leen:

    Ha Connie, wat is in vredesnaam een eeg cap?
    Zal ik naar Bali Effatha sjaals menemen of kegg sleutelhangers?
    Groeten en succes daar.

  • 15 Januari 2009 - 11:25

    Connie De Vos:

    @Leen: EEG is een methode om hersenactiviteit te meten. Kijk ook maar eens in de MPI-brochure die ik in Zoetermeer heb achtergelaten. Zie je het ruimtekind met de witte badmuts waaruit die electrische snoertjes steken?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Singaraja

Mijn eerste reis

Onderzoek naar Kata Kolok, een gebarentaal in een klein dorp op Bali, Indonesie.

Recente Reisverslagen:

08 September 2011

Winnaars

01 September 2011

Een naamgebaar

01 September 2011

Trouw

27 Augustus 2011

De toekomst

26 Augustus 2011

Update dovenschooltje
Connie

Onderzoek naar Kata Kolok, een gebarentaal in een klein dorp op Bali, Indonesie.

Actief sinds 24 Juli 2006
Verslag gelezen: 247
Totaal aantal bezoekers 221404

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2006 - 30 September 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: