Luxe - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Connie Vos - WaarBenJij.nu Luxe - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Connie Vos - WaarBenJij.nu

Luxe

Door: Vos

Blijf op de hoogte en volg Connie

04 Augustus 2006 | Indonesië, Batavia

En toen was de klok rond. Ik heb heerlijk geslapen totdat een man mijn kamer binnen wilde komen voor de laundry. Douchen, ontbijt, nog snel even wat koffie uit zijn lijden op de doorkookplaat verlost en weer verder naar het fieldstation. Doel: verder zoeken naar materialen die gebruikt worden om doven te leren lezen en schrijven. Dan belt Betty, nog een werkneemster van het field station. Ik spring op de bus en spring er (letterlijk) twee haltes verder weer uit. We kletsen ruim anderhalfuur over onderzoeks-/werkvisa, Bahassa Indonesia, salariering van onderzoeksassistenten, het schrijven van een ‘boekje’ en over de luchtvervuiling in Jakarta (ja lekker, een keelsnoepje).
Ik verstuur ansichtkaarten naar jullie allemaal, van de kosten van één kaart + postzegels (5500 Indonesische Rupia, ongeveer 48 eurocent) kan ik hier luxe lunchen. Superdeluxe lunchen tegenover de ambassade zou kunnen voor 150.000 Indonesische Rupiah. Dat is ongeveer het startsalaris van een bediende per maand. Ok, hij krijgt dan wel kost en inwoning erbij en een week vrij met het Suikerfeest. (Als ie geluk heeft misschien ook nog wekelijks vrijdagmiddag of zaterdag.) De verschillen tussen arm en rijk zijn hier dus gigantisch. De winkelcentra zijn luxer dan die in Nederland. En de gado-gado (groenten met sate-saus) in het standje om de hoek verfijnder dan wat je in Nederland in een gemiddeld restaurant krijgt. De geitenvlees-sate met brede in plaats van smalle stokjes heb ik nog niet geprobeerd.
Voorlopig is dit waarschijnlijk de laatste keer dat ik toegang heb tot internet. Ik kan mijn hotmailadres en studentadres niet openen hier dus als je een mail wilt sturen doe dat dan naar connie.devos@mpi.nl (officeel mijn werk e-mailadres).
Oja, bedankt voor al jullie lieve reacties!

  • 04 Augustus 2006 - 09:35

    JEZUS:

    Hey die Connie,
    Wat leuk om je avonturen te lezen. Volgens mij vermaak je jezelf prima! Van al die culinaire hoogstandjes gaat het water me in de mond lopen....geitenvlees saté....mjammie! Geniet er lekker van!
    X-Diana

  • 04 Augustus 2006 - 12:03

    Charles:

    Ben jaloers op je....
    Gaat nooit meer goed komen met je na die goede start.....
    Probeer de Sate Anjing (of was het toch de Sate Gambing... hihihi) zo snel mogelijk....
    Groetjes

  • 04 Augustus 2006 - 18:49

    Mama:

    Hoi Connie,
    Als je terug bent dan krijgen we toch zeker wel een workshopje kokkerellen?Heerlijk al dat lekkere eten, zou wat voor mij zijn.(O,ja bye the way het gaat goed met Jasmijn een kopje van haar)Nou ik ben ook benieuwd naar wat je nog allemaal mee gaat maken.Geniet er lekker van.
    Groetjes mama

  • 05 Augustus 2006 - 17:00

    Herbert:

    Toen ik je door de douane zag gaan dacht ik: Nou, die gaat een avontuur tegemoet...Maar ik heb het volste vertrouwen dat jij je kunt aanpassen op al deze nieuwe dingen. En zo te lezen gaat dat ook prima! Ik denk dat er een andere Connie terugkomt dan er weggegaan is... Zo, nu ga ik ook eindelijk eens een maandje op pad, zal af en toe eens proberen een internetcafe in te duiken om te checken hoe het met je gaat. Ik vrees voor mij dat het regenseizoen hier al begonnen is. Oja! nog dankjewel van Lisa voor je kaart met de bloem!

    Groets,

    Herbert

  • 06 Augustus 2006 - 13:40

    Marit & Leo:

    LEUKE weblog, kom er nog verder op terug.

  • 07 Augustus 2006 - 09:05

    Doreth (schoonzusje Van JEZUS):

    Hoi Connie,
    Van Diana heb ik dit adres gekregen. Ik weet van mijn website (voor de bruiloft) dat je er op een gegeven moment van staat te kijken wie er allemaal meeleest op je site. Wel leuk, maar ik vond het altijd des te leuker als die mensen dan ook een berichtje achter lieten. Vandaar dat ik dat nu bij jou ook doe. Je schrijft heel leuk! Zeker voor je zus en je moeder natuurlijk erg fijn om te kunnen lezen dat het goed met je gaat. Veel succes met alles daar!!
    Groetjes Doreth

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Batavia

Mijn eerste reis

Onderzoek naar Kata Kolok, een gebarentaal in een klein dorp op Bali, Indonesie.

Recente Reisverslagen:

08 September 2011

Winnaars

01 September 2011

Een naamgebaar

01 September 2011

Trouw

27 Augustus 2011

De toekomst

26 Augustus 2011

Update dovenschooltje
Connie

Onderzoek naar Kata Kolok, een gebarentaal in een klein dorp op Bali, Indonesie.

Actief sinds 24 Juli 2006
Verslag gelezen: 203
Totaal aantal bezoekers 221387

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2006 - 30 September 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: