Out with the boys - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Connie Vos - WaarBenJij.nu Out with the boys - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Connie Vos - WaarBenJij.nu

Out with the boys

Door: Vos

Blijf op de hoogte en volg Connie

04 Augustus 2006 | Indonesië, Batavia

Na werktijd hebben Tom en zijn significant other me mee uit eten genomen. In een standaard eettentje vertellen ze over genderrollen in Indonesie. Dat er travestieten nieuwslezers zijn, maar dat openlijk homo zijn weer niet kan in een islamitisch land. Dat de meeste mannen van hun 15e tot 25e verloofd zijn met een meisje en haar vooral niet aan mogen raken, maar wel vast oefenen met vrijen met hun vrienden. Vervolgens belanden we bij vrienden van hun, een stelletje waarvan hij een Australische fotograaf met peentjeshaar, en zij een lieve, Indonesische, sensuele vrouw is. Op ABC Asia is een discussie gaande naar aanleiding van een arrestatie van een vrouw die ’s nachts alleen op straat liep zonder haar echtgenoot. Een moderne Indonesische schrijfster is aan het woord en claimt dat Indonesiers altijd multicultureel zullen blijven en zich niet laten dwingen tot monoculturisme (dwz islamitische normen en waarden). Een bediende brengt ons Lady Grey van Simon Levelt ‘uit de koloniale wateren…’ staat er op de verpakking. Poeh! Ik ben dus blij wanneer het gesprek overgaat op sex toys. Ik hoor een ijscoboer belletje rinkelen en krijg een aantal minuten later zoete gemberthee met mungdahl, pinda’s en paars vruchtenpitjes aan geboden, de finishing touch is wat gecondenseerde melk. Heerlijk, maar de mungdahl valt wat zwaar. Er wordt een joint gedraaid. Met mijn minimale blowervaring (je kunt het niet eens ruiken en het ziet er zeker niet uit als een top) laat ik deze Aceh-joint passeren. Ik ga weer lekker veilig met een Blue Bird Group-taxi naar huis. Thuis wacht een hagedisje boven mijn deur. Doe je Jasmijn een knuffel mam? Daar geniet ze nog meer van dan van een snoepje.

  • 08 Augustus 2006 - 18:19

    Mama:

    Hoi Connie,
    Ja hoor af en toe komt ze wel bij me in de buurt zitten. Als ik op de bank lig. Ook weet ze al wanneer ik weg ga(dan zet ik de radio uit en gaat ze in de keuken liggen. Het is een lief katje en dol op mijn bankstel hoor! Groetjes mama en een knuffel van jasmijn-XXXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Batavia

Mijn eerste reis

Onderzoek naar Kata Kolok, een gebarentaal in een klein dorp op Bali, Indonesie.

Recente Reisverslagen:

08 September 2011

Winnaars

01 September 2011

Een naamgebaar

01 September 2011

Trouw

27 Augustus 2011

De toekomst

26 Augustus 2011

Update dovenschooltje
Connie

Onderzoek naar Kata Kolok, een gebarentaal in een klein dorp op Bali, Indonesie.

Actief sinds 24 Juli 2006
Verslag gelezen: 233
Totaal aantal bezoekers 221502

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2006 - 30 September 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: