iliac crest - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Connie Vos - WaarBenJij.nu iliac crest - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Connie Vos - WaarBenJij.nu

iliac crest

Door: Connie

Blijf op de hoogte en volg Connie

28 Juni 2008 | Frankrijk, Parijs

Gister mijn voetjes stukgelopen in het Louvre, maar wanneer men me vraagt wat ik er allemaal gezien heb blokkeert mijn hoofd. Gelukkig heb ik mijn lievelingsdingen opgeschreven.
Romeinse urntjes met een beeld van de overledene erop in mini-formaat, in nonchalant liggende pose. Hilarisch! Is misschien ook wel wat voor jullie, te zijnertijd. Romeinse mozaieken, hoewel ik er liever in de volle zon midden op sta. Iraans emailles in geometrische vormen. Beeld van Jean D'Arc gemaakt door Marie D'Orleans, vrouwelijk, vroom en verdomd krachtig. Mesopotamische sieraden. Dit begint wat weg te krijgen van een verlanglijstje. Oja, en een mannelijk torso met de volgende beschrijving: "The linea alba furrows above the navel, while the iliac crest, clearly disconnected from groin gives the thigh-pelvis junction a satisfying appaerance." Mooi gezegd, zou ik zeggen.

• 29 Juni 2008 - 10:19

Papa:

Dus toch weer op jacht!

• 04 Juli 2008 - 08:32

Jitske:

(beter laat dan nooit)

Yeah, doe mij zo'n urntje van de museum gift shop! Of eh, le gift shoppe de musée..?