knuffelkarma - Reisverslag uit Preston, Verenigd Koninkrijk van Connie Vos - WaarBenJij.nu knuffelkarma - Reisverslag uit Preston, Verenigd Koninkrijk van Connie Vos - WaarBenJij.nu

knuffelkarma

Door: Connie

Blijf op de hoogte en volg Connie

15 Juli 2008 | Verenigd Koninkrijk, Preston

Doop en dan dope. Goedheid, waarheid en schoonheid. Willen, voelen, en denken. Multi-modale interactieve kunst. Water, witte port en whisky. Pesten en proefschriftperikelen. Ethologie, ethnografie en ethiek. Evolutietheorie en godsbewijs. Plostelinge sterfgevallen van jonge mensen. Dating sites. Alternatieve voortplantingsstrategien. De Liefde. Het was gister maar liefst twaalf uur lang Gezellig. Juiste verhouding van lieve mannen en stoere vrouwen, vermoed ik. En open discussies. Wat fijn dat wij hier op aarde mogen bestaan en elkaars belevingswereld kunnen delen. Ik wil de wereld een knuffel geven!

Om 06:10 gaat de bel, de taxi staat voor de deur. Ik heb nog koppijn van gister en mijn gezicht is rood verbrand. Ik slaapwandel naar de kaartautomaat, AH-to-go voor koffie, het perron, de incheckbalie, paspoortcontrole, gate. Rugzak weg, riem om, airco uit, windstopper uit en over mijn kop heen. Ik slaap dik een uur. Are you from Holland? Nee, ik kom ook gewoon uit Brabant. Heb je het koud? Ja, maar dat komt omdat ik een beetje moe ben. Een beer van een knuffel. Komt zomaar om mij heen. Ik geef me er volledig aan over. Heerlijk. De ene dag knuffel je de wereld, en de andere dag knuffelt de wereld jou. Ik krijg ook nog een knipoog toe.
Bij het hotel blijkt mijn boeking niet helemaal goed genoteerd te zijn. Ze hebben alleen de eerste en laatste dag ingetekend in de agenda en de tijd er tussenin niet. Mmm, even vermoed ik dat dat mijn eigen nonchalance is die gewoon weer bij me terugkomt. Gelukkig kan ik vanavond wel terecht. Eerst maar eens naar de uni. Het is warm thuiskomen met alle oud-collegas waarvan ik de meeste al bijna 5 jaar ken, en zij mij. Nog meer knuffels van Hasan uit Turkije, Sam uit Tanzania, Sibaji uit India, Clair uit UK, en uiteraard mijn promotor Ulrike uit Bavaria. Ze moet nu rennen naar allerlei besprekingen, maar Dharmesh en Sunil helpen me zo. Het is een grappig stel, aangezien Dharmesh aan de lange kant is voor een Indier, en zijn vriend aan de kleine kant. Ze zijn duidelijk hun International Sign gigantisch aan het downscalen voor mij. Eigenlijk wel prettig zo…ik heb het idee dat je bij gebarentaal altijd weer een bepaalde conditie moet opbouwen om de stroom van informatie te kunnen filteren. Het komt allemaal tegelijk op je netvlies en dat is altijd wel weer even wennen. Zeker met mijn vermoeide oogjes nu. Ach, misschien is dat ook wel het geval bij een gesproken vreemde taal.
Aan het eind van de middag kletsen Ulrike en ik bij, te beginnen met een echte knuffel, want die had ik volgens haar nog niet gehad. We brengen elkaar op de hoogte van lopende projecten en toekomstplannen. De eerste kritieken van de Babel-projectaanvraag waren positief. De enige reden die ik nog kan verzinnen om daar niet aan me te willen doen is dat ik de gebouwen hier lelijk vind. Veel klopt: mooie wandelomgeving, Britse gebarentaal leren en ook een mooi Brits-Engels accent, getalenteerde mensen om me heen, gevarieerd takenpakket (organiseren, bouwen, onderzoek doen, mensen motiveren en begeleiden, les geven), mogelijkheid om bij te dragen aan het geluk van andere mensen (educatie & emancipatie doven in ontwikkelingslanden), nieuwe cultuur, samenwerken met mensen waar je je goed bij voelt. Ik heb al twee overnachtingsopties voor de komende dagen. Het is even schuiven, want op dit moment heeft de helft van de onderzoeksgroep geen accommodatie, maar deze mensen zijn van nature couch surfers.

  • 15 Juli 2008 - 11:21

    Georgie:

    zeg alsjeblieft hoi tegen sibaji van mij! (en een knuffel)

  • 15 Juli 2008 - 11:42

    Anemone:

    Hai Connie,
    ongeloofijk, telkens als ik weer even je site bezichtig zit je weer in een ander land!
    Waauw, van zo'n afwisselend en waardevol bestaan als onderzoeker kunnen de meeste mensen enkel dromen..
    Geniet ervan! Dan geniet ik vanaf een afstandje gewoon mee :)

  • 15 Juli 2008 - 17:54

    Eva:

    Hallo Connie,

    Ik vond deze blog toevallig via google. Ik ben zoek naar Ketut Kanta. In oktober ga ik 3 weken reizen door Java en Bali. Graag wil ik Ketut, Desa Kolok en de dovenschool bezoeken. Ik heb hem ontmoet in Nijmegen toen ik een lezing van jou en hem bij woonde. Ik heb een mailadres en een mobil nummer van Ketut zelf gekregen, maar geen idee of dat de beste manier is om een bezoek te regelen. Heb jij tips?

  • 15 Juli 2008 - 18:53

    Mama:

    Hoi Connie,
    Wel met beide benen op de grond blijven.Volgens mij ben je een atheist en wou je dat ook blijven?
    In ieder geval hou je haaks en doe weer veel ervaring en plezier op in Preston. Liefs mama(knuffel,knuffel)

  • 16 Juli 2008 - 08:43

    Connie:

    Hoi Eva, je kan Ketut het beste een paar dagen van te voren een sms sturen en vragen wanneer het het beste uitkomt. Herinner hem er ook even aan waar hij je van kent. Hij kan aan de doven vragen wanneer ze bij elkaar kunnen komen. Houd er rekening mee dat een gift gewaardeerd wordt. En neem sowieso kleinigheidjes/snoep mee. De dovenschool is alleen 's ochtends geopend. Ketut reageert zelden op e-mails.
    Veel plezier op reis in Indonesie!

  • 16 Juli 2008 - 08:50

    Connie:

    Hoi mam, ik ben nog steeds atheist hoor, maar ik doe er niet veel meer mee ;-)

  • 16 Juli 2008 - 19:40

    Papa:

    Connie,
    Weer een prachtig relaas uit een heerlijk bestaan tussen geestverwanten het moet je een heerlijk gevoel geven zo de wereld af te stropen.
    Zorg maar voor een goed totaal beeld om de juiste keuzes te maken.
    Hier wordt ook weer regelmatig geknuffeld en hou er zelf maar een paar van ons te goed.

    Doei !!

  • 16 Juli 2008 - 19:45

    Papa:

    Aan welke straat ligt de UNI, dan kan ik misschien wat details zien via Google!

  • 17 Juli 2008 - 13:04

    Connie:

    53°45'39.98"N 2°42'20.77"W

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Preston

Mijn eerste reis

Onderzoek naar Kata Kolok, een gebarentaal in een klein dorp op Bali, Indonesie.

Recente Reisverslagen:

08 September 2011

Winnaars

01 September 2011

Een naamgebaar

01 September 2011

Trouw

27 Augustus 2011

De toekomst

26 Augustus 2011

Update dovenschooltje
Connie

Onderzoek naar Kata Kolok, een gebarentaal in een klein dorp op Bali, Indonesie.

Actief sinds 24 Juli 2006
Verslag gelezen: 167
Totaal aantal bezoekers 221377

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2006 - 30 September 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: