Lovina beach - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Connie Vos - WaarBenJij.nu Lovina beach - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Connie Vos - WaarBenJij.nu

Lovina beach

Door: Vos

Blijf op de hoogte en volg Connie

11 Augustus 2006 | Indonesië, Batavia

Eerste even naar Singaraja om een rekening te openen. Dan rijden we door naar Lovina beach. Ketut vertelt met een overdreven klemtoon op de eerste lettergreep (in het Balinees ligt de klemtoon altijd op de laatste lettergreep) dat de naam Lóvina beach door Nederlandsers verzonnen is. Het strand heeft zwart (!) zand en er liggen enkele superwitte mensen in bikini. We eten gefrituurde cassave met palmsuiker. Dan komt er een crematieoptocht voorbij. Mensen hebben vanzelf sprekend een sarong aan, maar lopen in rap tempo. Toeristen staan er bij. Ketut zegt tot drie keer toe dat ik wel mag gaan kijken, maar ik denk dat ik dat ook niet fijn zou vinden als het een familielid van mij was. Ketut kijkt uiteindelijk alsnog begripvol en zegt dat hij ook liever thuis luncht omdat hij niet kan eten met de geur van een crematie in zijn neus. Eerst bezoeken we nog even zijn tweede moeder (een vrouw uit zijn clan) die een hotel bezit. Ik heb Ketut ooit verteld over mijn tweede moeder en dat concept spreekt hem nog steeds erg aan. We proberen nog op bezoek te gaan bij een professor genetica die ooit onderzoek heeft gedaan in het dorp, maar die slaapt. Wel heeft hij een prachtige tuin. En een grappige vis die uit Thailand komt. Thuis krijgen we godò (pisang goreng).

  • 14 Augustus 2006 - 18:58

    Mama:

    Hoi Connie,
    Dat zal een mooi gezicht zijn geweest al die witte melkflessen op dat zwarte strand misschien wel Engelsen die zijn ook zo wit. De gefrituurde cassave en de pisang goreng lijken mij ook niet verkeerd. Het water loopt me af en toe in de mond....
    Groetjes mama

  • 14 Augustus 2006 - 19:13

    Jezus:

    Een tweede moeder....heb ik iets gemist???

  • 18 Augustus 2006 - 05:52

    Connie:

    haha! Ik weet bijna zeker dat het Nederlanders waren. De pisang goreng is idd een heerlijk stevig begin van de dag!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Batavia

Mijn eerste reis

Onderzoek naar Kata Kolok, een gebarentaal in een klein dorp op Bali, Indonesie.

Recente Reisverslagen:

08 September 2011

Winnaars

01 September 2011

Een naamgebaar

01 September 2011

Trouw

27 Augustus 2011

De toekomst

26 Augustus 2011

Update dovenschooltje
Connie

Onderzoek naar Kata Kolok, een gebarentaal in een klein dorp op Bali, Indonesie.

Actief sinds 24 Juli 2006
Verslag gelezen: 192
Totaal aantal bezoekers 221487

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2006 - 30 September 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: