Zielug - Reisverslag uit Singaraja, Indonesië van Connie Vos - WaarBenJij.nu Zielug - Reisverslag uit Singaraja, Indonesië van Connie Vos - WaarBenJij.nu

Zielug

Door: Connie

Blijf op de hoogte en volg Connie

17 September 2008 | Indonesië, Singaraja

Nog maar een jaar en dan loopt mijn contract af…Bovendien ben ik niet alleen maar bezig ben geweest met mijn onderzoek, maar heb in de tussentijd ook een (kinder)gebarentaalcorpus ontwikkeld, alsmede een dovenschooltje heb opgezet. Dat wordt dus zielug hard werken komend jaar om mijn boekje te af te krijgen. En dat met een berg papers om af te ronden waarvan ik heb toegezegd dat ik ze zou doen omdat ik vermoedde dat mensen persoonlijk teleurgesteld zouden zijn wanneer ik dat niet deed (nou ja, en ook omdat ik mijn eigen enthousiasme niet kon bedwingen). U allen begrijpt hopelijk dat terwijl de aarde weer een rondje om onze zon heen draait alle mentale steun welkom is. Daarom heb ik alvast een handig lijstje gemaakt van dingen die jullie tegen me kunnen zeggen om mij op te monteren:
- Als je zorgt dat het schrijven van je boekje net zo leuk is als het schrijven van dit blog, dan is het af voordat je het weet. (Het paradoxale is alleen wel dat een blog nooit ‘af’ kan zijn...)
- Al 500 woorden vandaag? Als je nog 500 woorden schrijft trakteer ik op koffie in het DE-café. (Let wel: mijn maximum is 2 koppen koffie op een dag, anders stuiter ik het instituut door.)
- Iemand die na 10 jaar definitief kan stoppen met roken, kan ook wel voor 2010 promoveren. (En dan vervolgens gelieve wel de sigaret uit mijn mond trekken.)
- Ik heb altijd zeker geweten dat jij dit kan. (En ik heb dus het geluk een promotor te hebben die dit met enige regelmaat zegt.)
- Wedstrijdje?

Dingen die men beter niet had kunnen zeggen:
- Jij? Promoveren? (Door een ex-minnaar…)
- Promoveren is bijna net zo’n bijzondere gebeurtenis als wanneer je gaat trouwen. (Tegen een promovenda met bindingsangst.)
- Als je na je promotie maar de switch maakt naar een echte baan, anders vinden ze je te stoffig voor het bedrijfsleven. (Door mijn favoriete taalkundeprofessor.)
- Mijn nuttigste diploma is altijd nog mijn blindtypediploma geweest. (Door gepensioneerde gebarentaalprofessor.)

Aanvullingen iemand?


  • 17 September 2008 - 13:18

    Mark:

    Wedstrijdje?

  • 17 September 2008 - 13:58

    MI:

    Nee geen aanvullingen, want zo vind ik het juist een mooie inkijk in het brein van een hard werkende, zelfreflectieve promovenda!

    (Of was dit er nu stiekum toch één...?)

  • 17 September 2008 - 14:09

    Gijske:

    Ach, iedereen promoveert tegenwoordig.

  • 17 September 2008 - 17:24

    Mama:

    Je weet het he, als jij promoveert kan ik je sieradensetje voor het leven aanvullen.
    Ik zal vast bedenken wat ik er in kan zetten.
    Wel binnen de data afronden anders is de ziversmid misschien weg!!Is dit een goede motivatie of niet...
    Liefs mama

  • 17 September 2008 - 22:50

    Stijn:

    Een promovenda met bindingsangst? Is dat geen contradictio in terminis?

    Goed: Als je over je onderzoek aan het vertellen bent, en iemand reageert met een oprecht "Ik krijg zin om je boek te lezen!"

    De meest demotiverende die ik heb meegemaakt was de hoogleraar die me, toen ik even helemaal vastzat, omstandig begon uit te leggen wat een aio die niet promoveert de universiteit kost. De hork, zucht...

  • 17 September 2008 - 22:55

    Stijn:

    Een promovenda met bindingsangst? Is dat geen contradictio in terminis?

    Goed: Als je over je onderzoek aan het vertellen bent, en iemand reageert met een oprecht "Ik krijg zin om je boek te lezen!"

    De meest demotiverende die ik heb meegemaakt was de hoogleraar die me, toen ik even helemaal vastzat, omstandig begon uit te leggen wat een aio die niet promoveert de universiteit kost. De hork, zucht...

  • 17 September 2008 - 22:57

    Stijn:

    Ehhh, en als mensen per ongeluk 2x dezelfde reactie plaatsen op je blog: Ook héél demotiverend... srry! ;-)

  • 18 September 2008 - 07:57

    Jitske:

    Die gebarentaalprofessor heeft wel een punt hoor. Een docent van mij zei laatst dat presenteren de enige vaardigheid is die je op de uni leert waar je de rest van je leven nog een keer wat aan hebt.

    Maar ik hou me aanbevolen voor het koffietrakteren. Ik wil jou wel eens zien stuiteren eigenlijk.

  • 18 September 2008 - 19:43

    Griet:

    Hoe kun je je nou zorgen maken als je zulke schitterende oppeppers kunt veriznnen? Ik heb wel gelachen hoor,vooral toen ik probeerde te bedenken wat er nu weer tussen haakjes toegevoegd zou worden.

  • 19 September 2008 - 09:51

    Annelies:

    Je een vaste schare blogfans gecreeerd, aan enthousiaste proeflezers waarschijnlijk geen gebrek. Je schrijfstijl is dus bewezen aantrekkelijk. Als de schrijver zo enthousiast is als jij bent over het onderwerp, krijgen lezers dat vanzelf mee. Joh, je had laatst zelfs een blogcrasher! Op naar de eerste dissertatiecrasher zou ik zeggen :-)

  • 21 September 2008 - 23:52

    Connie:

    @ Mark You're on...wie de meeste pagina's? Of?

    @ Gijske Ik ben in dubio: in welke categorie valt jouw opmerking?

    @ Annelies Dit is ongetwijfeld de meest uitputtend relativerende opmerking tot dusver.

  • 24 September 2008 - 20:07

    Agnes:

    Moeilijk om nog iets origineels te bedenken na jouw lijstje met leuke oppeppers. Dus houd ik het maar bij een afgezaagd, maar welgemeend "Heel veel succes ermee!! (En zo nodig ook veel sterkte met De Klus!)" Groetjes!

  • 05 Oktober 2008 - 22:01

    Onno:

    Laat ik een poging doen:

    * Ach, elk dorp heeft wel een gebarentaal.
    * Gebarentaal? Ja, daar schrijven ze tegenwoordig allemaal over.
    * Wie leest zo'n boek nou helemaal? 300 exemplaren voor de UB's en get on with your life.

    Maar eh... ik ga 'm dus wel lezen :-)

  • 03 November 2008 - 13:48

    Anemone:

    Hoi!
    soms lees ik van achteren naar voren, vandaar dat ik nu pas bij je lijstje uitkom. Mijn aanvulling:
    - na het lezen van jouw belevenissen wil ik ook een promotieplek!!
    Dus als je nog iets weet :)
    - ik was laatst bij een boekpresentatie in Den Haag (m'n eerste gepubliceerde essay in een echt boek) en sprak daar met een (ex)gebarentaalonderzoeker die (uiteraard!) al over jouw onderzoek gehoord had! al kende ie vooral je begeleider erg goed.
    Dusss.. toi toi toi!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Singaraja

Mijn eerste reis

Onderzoek naar Kata Kolok, een gebarentaal in een klein dorp op Bali, Indonesie.

Recente Reisverslagen:

08 September 2011

Winnaars

01 September 2011

Een naamgebaar

01 September 2011

Trouw

27 Augustus 2011

De toekomst

26 Augustus 2011

Update dovenschooltje
Connie

Onderzoek naar Kata Kolok, een gebarentaal in een klein dorp op Bali, Indonesie.

Actief sinds 24 Juli 2006
Verslag gelezen: 196
Totaal aantal bezoekers 221526

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2006 - 30 September 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: